fbpx

בדיקת רקע לשוכרי דירה

הגאות הנדל”נית הובילה ישראלים רבים להשקעה בדירה או במשרד. השקעה זו מניבה כמובן פירות באופן שוטף, בדמות דמי השכירות. באזורי הביקוש, ולמעשה ברוב חלקי הארץ, ישנם מתעניינים רבים בכל נכס שמוצג להשכרה. כדי לבחור מתוכם את השוכרים האופטימליים, מומלץ לבצע בדיקה מקיפה ומעמיקה של המועמדים הרלוונטיים.

למה לא כדאי לוותר על בדיקת הרקע?

במציאות שבה ערכם של הנכסים מגיע למיליוני שקלים, כל בעל דירה יודע עד כמה קשה, כמעט בלתי אפשרי, לפנות דייר שלא משלם את דמי השכירות במועד ומסרב להתפנות. גם אם ברור לחלוטין כי מדובר בשוכר סורר. למעשה, בלא מעט מקרים בעלי הדירות נאלצים לוותר על סכומי כסף משמעותיים (דמי שכירות של חודשים רבים + חובות לרשויות) רק על-מנת שאותו דייר יסכים לצאת מהנכס. בדיקת רקע מקצועית מונעת נזקים חמורים ומעניקה ראש שקט לבעלי הנכס.

סינון ראשוני

עוד לפני בדיקת הרקע היסודית, ישנן כמה שאלות שכדאי לברר עם כל שוכר או שוכרת פוטנציאליים. מהו פרק הזמן המועדף על השוכר או השוכרת? (הבעת רצון לטווח ארוך זה בהחלט יתרון), האם מדובר באנשים ששכרו דירה קודמת למשך מספר שנים או שעברו דירה כל שנה, וגם מקום העבודה הוא בהחלט מידע רלוונטי ובעל ערך.

הסתבכויות עם החוק

אחד המרכיבים החשובים של בדיקת רקע לשוכרים הוא הסתבכויות עם החוק. באמצעות בחינה יסודית של עברו המשפטי של שוכר פוטנציאלי ניתן לגלות העמדות לדין, וחשוב מכך – הרשעות.
בנוסף לבדיקת העבר הפלילי, כוללת בדיקת הרקע גם איסוף מידע בדרכים שונות מאנשים שהשכירו דירה לאותו מועמד. בדיקות אלה נעשות כדי לקבל פרטים רלוונטיים נוספים אודות התנהלותו כשוכר.

איתנות כלכלית

עוד נדבך קריטי בבדיקות רקע לשוכרים הוא בחינת מידת האיתנות הכלכלית. בירור לגבי ההכנסות של האדם, הן בהווה והן בעתיד הנראה לעין, בהתאם לתחום העיסוק שלו ואופי העיסוק (שכיר / עצמאי). חברת האוסמנג’ר מבצעת בדיקות רקע לשוכרים באמצעות כלים מקצועיים ועל בסיס ניסיון של עשרות שנים בתחום הנדל”ן. כך שתוכלו להיות בטוחים שהנכס שלכם הושכר לאדם שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות.

×
דילוג לתוכן