fbpx

זהירות: לא משכירים נכס בלי בדיקת רקע לשוכרים

הביקוש הרב לדירות ומשרדים מוביל לעיתים להתנפלות של ממש על נכסים, בפרט במרכז הארץ וכשמדובר על נכס אטרקטיבי. בעלי הנכס מתמודדים עם מתעניינים רבים ועליהם לבחור את המתאימים ביותר. ההמלצה החד-משמעית של מומחי האוסמנג’ר היא לבצע בדיקת רקע מקיפה לכל שוכר. כאן תמצאו תשובה מפורטת לשאלה למה זהו שלב קריטי בהשכרה.

החוזה לא תמיד יגן עליכם

בעלי נכסים מקדישים תשומת לב רבה לעריכת חוזה שכירות שיגן על האינטרסים שלהם. בחלק לא מבוטל מהמקרים, משולם סכום כסף גבוה לעורך דין על-מנת שיוודא כי אין אף פרצה בהסכם. באופן טבעי, חוזה שכזה הוא אכן מנגנון הגנה יעיל, אבל יש בו חיסרון אחד משמעותי: קשה לאכוף אותו. גם חוזי השכירות המדויקים והיסודיים ביותר לא עומדים בפני עצמם. על-מנת לאכוף אותם יש לפנות לבית המשפט – ולחכות. כמעט כל תהליך שמגיע לערכאה שיפוטית מתארך ומתמשך. כמו כן, שופטים רבים מהססים להוציא שוכרים סוררים מדירה. בדיקת רקע לשוכרים מספקת מראש מידע רלוונטי לגבי כל שוכר או שוכרת פוטנציאליים. לרבות הסתבכויות עם החוק ובפרט מול בעלי נכסים. אינפורמציה יקרת ערך זו, עוזרת למשכירים לא להגיע למצב שבו נדרשת עזרת בית משפט, וחוסכת זמן וטרחה.

התקשרו לשיחת ייעוץ חינם

האינטואיציה לא תמיד מספיקה

רוב בני האדם נוטים לסמוך על האינטואיציה שלהם. באופן עקרוני תמיד כדאי לייחס משקל לתחושת הבטן. אבל כשעל הפרק עסקה שבה השימוש בנכס בשווי מיליוני שקלים עובר לידי אדם שהמשכיר לא באמת מכיר, רצוי לצרף לאינטואיציה גם מידע מוצק. בדיקת רקע לשוכרים מאפשרת לדעת האם ההתנהלות הכלכלית של השוכר הפוטנציאלי בהווה וגם בעבר מבטיחה עמידה בתנאי החוזה.

אפס הפתעות וראש שקט באמת

בניגוד לעסקת מכירה שהיא חד-פעמית, השכרת דירה, משרד, חנות וכו’ היא אירוע מתמשך. במידה מסוימת אפשר לומר שנוצרת מערכת יחסים, לעיתים ארוכת טווח, בין המשכיר/ה לשוכר/ת. לכן, לפני שנכנסים אליה מומלץ בחום לדעת כמה שיותר פרטים. בדיקת רקע לשוכרים של האוסמנג’ר כוללת איסוף מידע ממספר גורמים, כך שכל פרט רלוונטי לגבי האדם כשוכר יתגלה עוד בטרם החתימה על החוזה. בדרך זו ניתן לדעת ברמת הוודאות הגבוהה ביותר האפשרית שלא צפויות הפתעות לאורך תקופת השכירות, ולבחור שוכרים בראש שקט באמת.

×
דילוג לתוכן